Włoskie klimaty

Published by Sara on

Gdy wróciliśmy z wakacji, pierwszą rzeczą jaką chciałam zrobić, to jak najszybsze przerobienie zdjęć i wspomnień na wpisy na blogu. Brak czasu i oswajanie się z nową rzeczywistością zawodowo-przedszkolną zrobiły jednak swoje. Teraz myślę, że dobrze się stało. I tak w połowie października, gdy blaknie już myśl o wakacjach a już rodzi się chęć by znowu gdzieś pojechać ( niestety, weekend listopadowy najprawdopodobniej nie wypali w tym roku ), ja otwieram zdjęcia i przypominam sobie promienie słońca na mojej skórze, smak najlepszych lodów na świecie i zapach cudownego espresso. Witajcie we włoskim Trieście!

_VNM6154Włochy od dawna były moim marzeniem i świadomość, że do Triestu mieliśmy tylko 140 km, sprawiła, że wycieczka do tego miasta była naszym priorytetem. Chciałam poczuć włoskie powietrze, napić się prawdziwej kawy; chciałam posmakować tego kraju, chociaż odrobinkę. Najpierw jednak czekała nas droga przez piękną, górzystą Słowenię – mały kraj ale cudny i pełen uroku.

_VNM5947 _VNM5965

Podróż minęła nam szybko i bez większych trudności znaleźliśmy się w Trieście.

_VNM5993 _VNM5998 _VNM6010 _VNM6018
Nie mieliśmy jakiegoś szczególnego planu zwiedzania. Owszem, lubię zwiedzać zabytki ale z doświadczenia wiem, że do tego najlepiej mieć jakąś pomoc – książki, Internet ( a za granicą szybko zżera kasę ), albo dobrego przewodnika. My po prostu chcieliśmy poczuć atmosferę miasta. I tak chodząc po starych uliczkach postanowiliśmy zatrzymać się w jakiejś knajpce. Oczywiście, zamówiliśmy pizzę Margheritę. Według naszych przyjaciół, nie była to najlepsza włoska pizza ale my byliśmy w pełni usatysfakcjonowani. Później jeszcze pyszna pasta z pomidorowym sosem i kiełbaskami. Co mnie zaskoczyło to fakt, że makaron zdecydowanie nie był al dente…Jak widać, KoCórka preferuje pizzę.

_VNM6059_VNM6055 _VNM6060 _VNM6064Po jedzeniu wyruszyliśmy na leniwy spacer zauroczeni małymi kawiarniami spotykanymi co chwila. Jeszcze mały przystanek na rewelacyjne espresso i najlepsze lody jakie kiedykolwiek jadłam i niestety musieliśmy wracać do samochodu.

A jeśli zastanawiacie się ile kosztuje pizza we Włoszech, to już wam piszę: dla jednej osoby koszt pizzy to 6 euro i w górę, makaron 8 euro i więcej. Za to kawa włoska jest znacznie tańsza niż w polskiej kawiarni. Tu, za espresso trzeba zapłacić minimum 6 zł i to w miejscach niezbyt popularnych. W Trieście wszystkie kafejki miały jedną ceną – 1 euro za espresso, lody – 2 euro za gałkę.

_VNM6100 _VNM6145 _VNM6154Wracaliśmy do domu podziwiając piękne istryjskie góry i wybrzeże w zachodzie słońca.

_VNM6189

Sara

Na co dzień szczęśliwa żona i mama Mai i Lei, które są uczestniczkami wielu wydarzeń z tej strony. Zawodowo spełnia się jako account manager i copywriter. Na swoim blogu uchyla wam rąbka tajemnicy swojego prywatnego życia oraz dzieli się tym co powinno was zainteresować.

Otrzymuj powiadomienia o komentarzach w tym poście