14 miejsc w Polsce, które chcemy jeszcze zobaczyć. Tam nas nie było!

Published by Sara on

W tym roku udało nam się spełnić kilka naszych małych podróżniczych marzeń. Wiosną zachwyciły nas Katowice (tutaj nasza relacja z krótkiej wycieczki do tego miasta) i myślę, że to początek dłuższej znajomości. Odkryliśmy, że Śląsk ma bardzo dużo do zaoferowania. Nie wiem czemu zawsze wyobrażałam sobie ten region jak zbieraninę szarych blokowisk i pyłu…Bardzo spodobało nam się też w Bydgoszczy, czego się nie spodziewałam, a trochę rozczarował nas Toruń (tu obejrzycie zdjęcia z majówki w Bydgoszczy). I chociaż w tej chwili muszę siedzieć na dupsku w biurze i tęskno mi za podróżami, to planowanie następnych wypadów poprawia mi humor. Chociaż odrobinę.

Dzisiaj mam dla was listę miejsc w Polsce, których jeszcze nie widzieliśmy, a bardzo byśmy chcieli je odwiedzić.

Podlasie

O podróży na Podlasie myślę już od jakiś dwóch lat, ale niestety ciągle nie mogę się tam wybrać. Ambasadorką tego terenu jest dla mnie Kasia z So Cute So Lovely, z którą znam się (co prawda tylko przez internet) od ponad siedmiu lat. To właśnie dzięki niej chcę zobaczyć Kruszyniany czy Supraśl. Chcę zabrać nasze dziewczynki do Białowieży i spacerować z nimi po Narwiańskim Parku Narodowym. Podlasie to zdecydowanie mój numer jeden na tej liście i mam szczerą nadzieję, że w końcu się tam wybierzemy.

Trójmiasto

Wstyd się przyznać, ale nie byłam jeszcze w Trójmieście. Gwoli ścisłości, to przejechałam przez Gdańsk, Sopot i Gdynię, gdy byłam na See Bloggers. Gdy jednak Edwin z naszymi przyjaciółmi spacerowali po plaży, ja grzecznie siedziałam na konferencji. Do Gdańska mamy ładny kawałek, ale dobre połączenie – praktycznie od razu wskakujemy na autostradę, pięć godzin prosto i jesteśmy na miejscu. Tylko pora się wreszcie wybrać.

Bieszczady. Połonina Caryńska

W Podkarpackim byłam raz i to dawno temu. W ósmym miesiącu ciąży z Mają wybraliśmy się nad Solinę. Nie w głowie mi były wtedy wspinaczki. A teraz? Marzy nam się szybki wypad w Bieszczady, szczególnie upatrzyłam sobie Połoninę Caryńską.

Zamek Książ w Wałbrzychu

O ile nie znam zbyt dobrze wschodniej Polski, to dość często bywamy na Dolnym Śląsku. Mamy dobrą trasę i rodzinę, którą warto odwiedzać 🙂 Ostatnio zachwycaliśmy się Świdnicą, teraz myślę, że warto by odwiedzić Zamek Książ w Wałbrzychu. Jest to trzeci co do wielkości zamek w Polsce – myślę, że się nam spodoba!

Kazimierz Dolny oraz Puławy

I znów wschodnia Polska oraz miejsca, które chciałam od dawna zobaczyć. Mam już nawet wstępny pomysł na wycieczkę: jednodniowa wycieczka z naszymi dziewczynkami i teściową. A co! Niech też ma!

Szczecin

Weekend w Szczecinie? Jestem za! Zainteresowały mnie szczecińskie trasy podziemne oraz Park Krajobrazowy Dolina Dolnej Odry. Szczecin jest też świetną bazą wypadową na chociażby króciutki wypad do Niemiec, o którym myślimy już od dawna.

Zamek Moszna

Dodałam go do tej listy pod wpływem wpisu u Miniaturowej. Zresztą zobaczcie sami: Zamek Moszna – wycieczka do perły Opolszczyzny.

Królewski Zamek w Będzinie

Kolejny zamek na naszej liście i pomysł na jednodniową wycieczkę. Lubimy Śląsk!

Pustynia Błędowska

Myślę, że w naszym przypadku wyprawę na pustynię dobrze byłoby połączyć ze zwiedzaniem zamku w Będzinie. Jako cel zaplanowałam górę Czubatkę w Kluczach, z której ma się rozpościerać piękny widok na pustynię.

Słowiński Park Narodowy

Morze Bałtyckie i malownicze wydmy! Z Bałtykiem przeprosiliśmy się ostatniej jesieni i od tego momentu mamy ochotę wracać na polskie wybrzeże w każdy dłuższy weekend.

Zamek Grodno

Kolejnym zabytkiem, który chcemy zobaczyć na Dolnym Śląsku jest zamek Grodno w Zagórzu Śląskim.

Szczeliniec Wielki

To najwyższy szczyt w Górach Stołowych, których do tej pory jeszcze nie mieliśmy okazji oglądać.

Lublin

Uwielbiam polskie, stare miasta i myślę, że polubię też Lublin. W takich miejscach uwielbiam spacerować wąskimi uliczkami, oglądać zabytkowe kamienice i nigdy nie mam nic przeciwko kawie i ciastku, w którejś z miejscowych kawiarni.

Jak pewnie zauważyliście, nie mam jeszcze za dużo do powiedzenia o poszczególnych miejscach. Jest to raczej pomocna lista, która ma się nam przydać, gdy będziemy mieli ochotę na krótką wycieczkę, będziemy w odwiedzinach na Dolnym Śląsku lub gdy uda nam się gdzieś wyrwać na weekend. Zazwyczaj przed wyjazdem wszystko dokładnie planuję: sprawdzam miejsca warte zobaczenia, ceny atrakcji, szukam też czegoś dla dzieci i robię listę restauracji, w których warto zjeść. Jeśli macie coś do polecenia w wymienionych przeze mnie miejscach – piszcie!

A wy co chcielibyście jeszcze w Polsce zobaczyć?

Categories: Travel

Sara

Na co dzień szczęśliwa żona i mama Mai i Lei, które są uczestniczkami wielu wydarzeń z tej strony. Zawodowo spełnia się jako account manager i copywriter. Na swoim blogu uchyla wam rąbka tajemnicy swojego prywatnego życia oraz dzieli się tym co powinno was zainteresować.

Otrzymuj powiadomienia o komentarzach w tym poście