Oscarowa noc
Długo zastanawiałam się w jaki sposób napisać ten post. Czy opisać każdy film i krótko uzasadnić swój wybór czy po prostu podać tytuł i nazwiska zwycięzców. W końcu zdecydowałam się na drugą opcję: Akademia też nie wyjaśnia swoich decyzji.
Najlepszy film
Mój typ: Her
Typ Krytyka: Zniewolony
Najlepszy aktor pierwszoplanowy
Mój typ: Matthew McConaughey za Witaj w Klubie
Typ Krytyka: Chiwetel Ejiofor za Zniewolony
Najlepsza aktorka pierwszoplanowa
Mój typ: Amy Adams za American Hustle
Typ Krytyka: Amy Adams za American Hustle
Najlepszy aktor drugoplanowy
Mój typ: Barkhad Abdi za Kapitan Phillips
Typ Krytyka: Barkhad Abdi za Kapitan Phillips
Najlepsza aktorka drugoplanowa
Mój typ: Lupita N’yong’o za Zniewolony
Typ Krytyka: Lupita N’yong’o za Zniewolony
Najlepszy reżyser
Mój typ: David O. Russel za American Hustle
Typ Krytyka: David O. Russel za American Hustle
Najlepszy scenariusz oryginalny
Mój typ: Spike Jonze za Her
Typ Krytyka: Spike Jonze za Her
Najlepszy scenariusz adaptowany
Mój typ: John Ridley za Zniewolony
Typ Krytyka: Billy Ray za Kapitan Phillips
Najlepszy film nieanglojęzyczny
Mój typ: Polowanie
Typ Krytyka: Polowanie
Najlepsza charakteryzacja i fryzury
Mój typ: Witaj w klubie
Typ Krytyka: Witaj w klubie
Najlepsza muzyka oryginalna
Mój typ: Her
Typ Krytyka: Her
Najlepsza piosenka
Mój typ: Let it go z Krainy Lodu
Typ Krytyka: The Moon Song z Her
Najlepsza scenografia
Mój typ: Wielki Gatsby
Typ Krytyka: Grawitacja
Najlepsze efekty specjalne
Mój typ: Hobbit. Pustkowie Smauga
Typ Krytyka: Hobbit. Pustkowie Smauga
Najlepsze kostiumy
Mój typ: Wielki Gatsby
Typ Krytyka: American Hustle
Najlepsze zdjęcia
Mój typ: Labirynt
Typ Krytyka: Labirynt
Najlepszy długometrażowy film animowany
Mój typ: Kraina Lodu
Typ Krytyka: Krudowie
Najlepszy dźwięk
Mój typ: Kapitan Phillips
Typ Krytyka: Kapitan Phillips
Najlepszy montaż
Mój typ: Witaj w klubie
Typ Krytyka: Witaj w klubie
Najlepszy montaż dźwięku
Mój typ: Kapitan Phillips
Typ Krytyka: Kapitan Phillips
A jakie są wasze typy? Już za kilka godzin przekonamy się wraz z Krytykiem w ilu procentach nasze gusta są zbieżne z gustami krytyków Akademii.