fbpx

#wegewtorek: czereśnie, fasolka i chłodnik!

Cóż to był za gorący tydzień! Nie było eksperymentów kulinarych, bo zdecydowanie nie miałam siły i chęci na stanie przy garach. Tyle dobrego, że mam blisko pracy warzywniak, a w nim czereśnie w przystępnej cenie!

Jeśli zastanawiacie się, o co chodzi z #wegewtorkiem to odsyłam was do tego wpisu: #wegewtorek o co chodzi. Jeśli chcecie się pochwalić swoimi pomysłami na wegetariańskie i wegańskie potrawy – nie ma najmniejszego problemu – śmiało piszcie, oznaczajcie na Insta. Poniesiemy to dalej w świat. I ważna rzecz: to są zdjęcia z życia. Fota cyknięta obiadowi pomiędzy jednym mailem, a drugim – to je życie, nie stylizacja mająca coś sprzedać 🙂

Ryż z truskawkami, czyli smak szkolnej stołówki. Rzadko jem owoce na obiad, ale zmiksowanie truskawek z jogurtem wymakało minimum energii. Plus Maja była zadowolona.
Chłodnik, znowu.

No, dobra . Technicznie nie był to chłodnik litewski klasyczny, a coś co nazwałam chłodnikową mizerią. Powinnam była ugotować botwinkę w bulionie, ale mi się nie chciało #zagorąco więc wrzuciłam ją na chwilę do szybkowara aż zmiękła. Jak ostygła pokroiłam byle jak razem z ogórkiem i szczypiorkiem, chlasnęłam w to jogurtem i solą. I gotowe. Dobre było. Edwin pochwalił.

A na przegryzkę czereśnie. Niestety te z ogródka mojej babci jak zwykle pożarły szpaki. W “moim” warzywniaku czereśnie po 12 zł/kg.
Wygląda ujowo, ale jest dobre! Na kolacje czasem lubimy zjeść sobie takie zawijańce. Tu mieszanka sałat, ogórek małosolny i wegańska szarma (kupna). Świetne też będzie z czerwoną fasolą!
Najlepszy przyjaciel w upały.
Młody ziemniak, małosolny, duuuużo fasolki. Czy potrzeba czegoś więcej?
Wypite w drodze na pazury, gdy tak strasznie brało mnie na słodkie i cukier. Dumnam, że nie skończyłam z pączkiem!
Ja z jabłka zostawiam tylko ogonek, a ty?

Nieśmiertelne ziemniaki, małosolne plus kotlety kalafiarowe od Jadłonomii: przepis na mielone z kalafiora. Wyjątkowo smażone, bo zazwyczaj piękę jak jak szefowa przykazała. Świetne na obiad, cudowne w bułce. Na pewno zrobię je na drogę, gdy będziemy ruszać na wakacje.

Gdy nie jesz mięsa, a idziesz na grilla.

Pod tym zdjęciem na Instastories zostałam zasypana różnymi pomysłami na pyszności z grilla. Dziękuję! Doceniam! Sama uwielbiam cukinię czy pieczarki z rusztu. Tu akurat było wydarzenie publiczne, więc naprawdę cieszę się z tych ogromnych mich sałatek. Tyle wystarczy do szczęścia.

Uwaga, to nie jest reklama 😉 Fanką dań z proszku nie jestem. Tym bardziej nie jestem fanką koncernu Nestle. Skład jednak jest całkiem spoko, więc wziełam na próbę do testów. Chciałam sprawdzić, czy to zjadliwe, bo może bym wzięła awaryjnie kilka opakowań na wyjazd. No i daje radę. Podsmażyłam cebulę i marchewkę, do tego ten sos i całkiem dobre to było. Maja też się zajadała. Na wakacjach będziemy głównie gotować sami, a jakoś nie chce mi się brać całej torby przypraw i taki szybki obiad po całym dniu zwiedzenia i plażowania ma dla mnie sens.

No i tym pięknym gotowym akcentem kończymy. Jedliśmy jeszcze kilka sałatek w tym tygodniu i pizzę z suszonymi pomidorami, papryką i kaparami, ale bez przesady: nie będę każdemu posiłkowi robić zdjęć 🙂

A co u was dobrego było? Też wam się tak strasznie nie chce gotować w takie upały?

6
Dodaj komentarz

avatar
 
3 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
GabrielaDietetyk Na WalizkachSaraAgnieszka Recent comment authors
  Otrzymuj powiadomienia o komentarzach w tym poście  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Gabriela
Gość

Ale mi narobiłaś ochoty na czereśnie! Muszę ich poszukać w warzywniaku 🙂 No i oczywiście fasolki! <3

Dietetyk Na Walizkach
Gość

Uwielbiam wakacyjne warzywa i owoce 🙂

Agnieszka
Gość
Agnieszka

Ten tydzień goszczę w Polsce – co prawda nie w moich rodzinnych stronach ale kulinarnie w restauracjach więc mam urlopik od gotowania 🙂 Jadłam przepyszny chlodnik litewski i naleśniki pełnoziarniste ze szpinakiem i serem feta. A tutaj coś na przekąskę – i tu moja ulubiona bruschetta. SKŁADNIKI 2 – 3 PORCJE “lekka” bułka (np. paryska lub ciabatta) oliwa extra vergine czosnek 2 pomidory (np. malinowe) Opcjonalnie: bazylia cebulka dymka ok. 80 g sera (np. gorgoznola, mozzarella, kozi) PRZYGOTOWANIE Pieczywo pokroić na kromki, natrzeć przekrojonym na pół ząbkiem czosnku (jeśli lubimy intensywny smak czosnku można użyć startego). Skropić oliwą extra vergine.… Czytaj więcej »

Agnieszka
Gość
Agnieszka

No i proszę…. zaglądam teraz na fb i mam przepis na szybką sałatkę. Obserwuje stronę Kayla Itsines gdzie przy okazji kulinariów mamy też fantastyczne ćwiczenia. A oto przepis: Broccoli Salad With Lemon Chilli Dressing Prep time: 5 mins Cook time: 15 mins Total time: 20 mins Serves: 1 Dietary preferences: Vegetarian, Vegan option, Dairy-free option, Gluten-free Ingredients: 1 small head broccoli, cut into florets 20g flaked almonds ½ medium red capsicum, julienned 30g salt-reduced low-fat feta cheese or non-dairy feta cheese of choice, crumbled 50g spicy baked chickpeas Lemon chilli dressing ½ lemon, juiced pinch of chilli flakes ½ tbsp… Czytaj więcej »

Agnieszka
Gość
Agnieszka

Super 👍Kiszonki są bardzo zdrowe – to
prawdziwa bomba witaminowa i naturalny probiotyk. Żurek to jedno z ulubionych dań mojego męża a teraz w sezonie botwinka – raj dla podniebienia 🙂

Ja preferuję szybkie gotowanie nie tylko w sezonie letnim , zwyczajnie nie lubię stać przy garnkach i nie mam też czasu więc błyskawiczne inspiracje kulinarne bardzo doceniam 🙂

P.S. Z tym szybkowarem też świetna sprawa – jest już na mojej liście zakupów 🙂
Dzięki.

Navigate

Czy możesz zanim opuścisz tę stronę zapisać się do naszego newslettera?

To nic nie kosztuje a pierwszy będziesz otrzymywał informacje o nowych wpisach i recenzjach!

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest